ثبت نام رایگان وبینار

درمان افسردگی با نوروفیدبک و بدون دارو

درمان افسردگی بدون دارو

درمان افسردگی با نوروفیدبک و بدون دارو

حتما تا به حال در رابطه با درمان افسردگی با نوروفیدبک شنیده اید و با خود فکر کردید که چگونه یک بیماری قرار است بدون دارو درمان شود؟ آیا واقعا درمان افسردگی با نوروفیدبک ILF امکان پذیر است؟ فقط علائم را برطرف می‌کند یا واقعا خود اختلال را از بین می‌برد؟ معمولا افرادی که از اختلالات روان شناختی رنج می‌برند، آشنایی کمی با تکنیک های نوروفیدبک دارند اما در این مقاله به طور کامل به موضوع رفع کامل افسردگی با نوروفیدبک از نوع ILF پرداخته ایم.

درمان افسردگی با نوروفیدبک ILF

نوروفیدبک ILF با الکترود های موجود بر روس سر متصل شده و در ابتدا میزان افسردگی را به پزشک نشان می‌دهد. این اتفاق اینگونه می‌افتد که در شرایط مختلف پزشک متوجه عملکرد مغز فرد در رابطه با ارسال علائم افسردگی در موضوعات مختلف خواهد شد. درمان افسردگی با نوروفیدبک ILF با تغییر الگوی مغزی و خود آموزی مغز در برابر اینکه چه عملکردی در شرایط مختلف ناامید کننده یا موارد این چنینی بروز دهد نیز به مرور زمان مشکل را برطف می‌کند. این تکنیک هیچ خطری برای فرد در حین درمان ندارد و در عین حال که طول موج های کوتاهی دارد، شما می‌توانید با پایان یافتن تعداد جلسات درمانی با دستگاه نوروفیدبک، نتیجه را ملموسانه احساس کنید.

درمان افسردگی با نوروفیدبک

نکات قبل از درمان افسردگی با نوروفیدبک

قبل از اینکه خود تصمیم بگیرید از این روش استفاده کنید یا زمانی که مطمعن نیستید که واقعا به افسردگی دچار هستید یا خیر، باید به پزشک مراجعه نمایید و از تجربه احساسات خود و نشانه های اذیت کننده و شرایط و مدت زمان این موارد صحبت کنید. در هیچ یک از این موارد اغراق نکنید یا مسئله ای را از پزشک خود پنهان نکنید زیرا وی برای کمک به شما باید اطلاعات کافی از تجارب شما داشته باشد. همچنین تمامی دارو های مصرفی خود را به پزشک اعلام کنید زیرا شاید نیازی به استفاده از آن ها در دوره درمانی با نوروفیدبک نبیند.

این روش ایمن ترین درمان برای از بین بردن افسردگی و علامت های آن است بنابراین نیازی به داشتن استرس نیست. بر روی صندلی نشسته و الکترود ها بر پوست سر و نقاط خاص سر متصل می‌شوند و وضعیت عملکرد مغز و واکنش های آن برای پزشک مشخص می‌شود. در این حین پزشک با شما مکالمه دارد که باید پاسخ های صحیح دهید تا بداند که چه انتظاراتی باید از این درمان داشته باشد. بخش هایی از مغز که نیاز به خود تنظیمی و دریافت امواج دارند نیز مشخص می‌شود و درمان به طور مستقیم انجام می‌شود.

درمان افسردگی با نوروفیدبک چه فوایدی دارد؟

اینکه از یک روش درمانی استفاده کنید که عوارض جانبی به همراه نداشته باشد و نیازی به استفاده دارو نباشد یکی از بزرگترین مزایای این روش درمانی محسوب می‌شود. تصور کنید که برای رفع افسردگی تاکنون چقدر دارو مصرف کرده اید و این دارو درمانی ها چه تاثیری بر اندام های داخلی مانند کلیه و کبد و … دارند. بنابراین فواید تکنیک نوروفیدبک برای درمان افسردگی چشمگیر است.

  • روش درمانی غیر تهاجمی می‌باشد.
  • سریع ترین راه درمان افسردگی می‌باشد.
  • عوارض جانبی ندارد.
  • مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا می‌باشد.
  • با پایان جلسات درمانی ماندگاری بهبود خواهید داشت.
  • نیازی به بیهوشی یا بی حسی ندارد.

نتیجه درمان افسردگی با نوروفیدبک همیشگی است؟

معمولا افرادی که برای روش های نوین مراجعه دارند، می‌خواهند بدانند که این نتایج چقدر ماندگار است و آیا امکان بازگشت بیماری وجود دارد یا خیر. درمان افسردگی با نوروفیدبک ILF در دسته درمان های پایدار قرار دارد اما به شرط اینکه تمامی جلسات درمانی طبق برامه پزشکی انجام شود و بیمار خود به بهبود شرایط کمک کند. تاثیرات این روش درمانی برای رفع افسردگی معمولا از جلسه دهم به بعد قابل احساس است که البته این مورد در افراد متفاوت خواهد بود. حتی دوام نتیجه درمانی نیز در افراد متفاوت است و همیشه یکسان نیست.

هزینه درمان افسردگی با نوروفیدبک چقدر است؟

مقدار هزینه برای هر جلسه نوروفیدبک در ارتباط با درمان افسردگی برای اشخاص ممکن است متفاوت باشد زیرا شرایط بیمار و حتی سن نیز بر تعداد جلسات تاثیرگذار است. همچنین نوع تجهیزات پزشک که از چه دستگاه نوروفیدبک برای درمان افسردگی استفاده می‌کند نیز بر میزان هزینه تاثیر دارد اما توصیه بر این است که از دستگاه نوروفیدبک ILF برای بهبود افسردگی استفاده کنید.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *