ثبت نام رایگان وبینار

کنترل خشم با نوروفیدبک

درمان خشم

کنترل خشم با نوروفیدبک

کنترل خشم با نوروفیدبک راهکاری عالی برای تغییر احساس خشم است که بسیار مورد توجه پزشکان قرار دارد. خشم حالتی طبیعی است که ممکن است افراد زیادی با آن دست ‌و پنجه نرم ‌کنند. در این روش امواج و فرکانس های مناسب از طریق دستگاه‌های خاص نوروفیدبک ILF دریافت شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند. پس از انجام بررسی‌های لازم می‌توان بهترین فیدبک را برای آموزش دوباره مغز دریافت نمود. همچنین نوروفیدبک کاربردهای بسیار زیادی نیز جهت درمان پرخاشگری کودکان دارد. این روش تخصصی بوده و بایستی تحت نظارت پزشکان مجرب صورت پذیرد.

منظور از کنترل خشم چیست؟

انسان دارای احساسات طبیعی بسیار زیادی است که خشم یکی از شایع ترین آن‌ها به شمار می‌رود. این دسته از احساسات طبیعی می‌توانند اثرات قابل‌ توجهی بر زندگی انسان‌ها داشته باشد؛ زیرا ممکن است تحت ‌تأثیر خشم خود قرار گرفته و تصمیمات مختلفی بگیرید. همان گونه که می‌دانید خشم و عصبانیت می‌توانند مشکلات بسیار زیادی را پیشروی انسان قرار دهد؛ بنابراین لازم است حتماً به کنترل خشم توجه زیادی داشته باشید. کنترل خشم اثرات مثبت بسیار زیادی بر جوانب مختلف زندگی انسان اعم از روابط خانوادگی، اجتماعی، موفقیت در شغل و… دارد.

دلایل مختلفی موجب پیشرفت خشم انسان می‌شود که مهم‌ترین آن استرس مزمن است. افرادی که مدت ‌زمان زیادی با استرس مواجه هستند بیشتر از دیگران تغییرات فیزیولوژی را تجربه خواهند کرد و همین امر می‌تواند موجب حساس شدن مغز آن‌ها شود. روش‌های مختلفی برای کنترل خشم وجود دارد اما کنترل خشم با نوروفیدبک ILF از جمله گزینه ‌های درمانی مناسبی است که با هدف یادگیری مدیریت خشم و حل مسائل آن تجویز می‌گردد. نکته ‌ای که بایستی درباره مدیریت خشم بدانید این است که دارو درمانی اثر قابل‌ توجهی بر آن ندارد و باید به فکر بهبود مکانیسم ‌های عصبی باشید.

کنترل خشم با نوروفیدبک

کنترل خشم با نوروفیدبک ILF

کنترل خشم با نوروفیدبک این امکان را برای شما عزیزان فراهم می‌سازد تا موفق به کنترل عملکرد مغز خود به‌ صورت آگاهانه شوید. این روش درمانی مهارت مغز را افزایش داده و حتی ممکن است چندین اختلال مرتبط را همزمان درمان کند. تصور اینکه دستگاه نوروفیدبک موجب آرامش دادن به فرد می‌شود، اشتباه است بلکه نوروفیدبک ILF شرطی سازی مغز را بهبود می‌بخشد تا واکنش ها در برابر خشم یا پرخاشگری، کنترل شده باشد.

آیا نوروفیدبک واقعاً به مدیریت خشم کمک می‌کند؟

این پرسشی است که احتمالاً شاید شما نیز با آن مواجه باشید. از نوروفیدبک به ‌عنوان روشی درمانی یاد می‌گردد که می‌تواند به بهترین حالت ممکن با واکنش‌های هیجانی بدن مانند خشم مقابله کند.

علت این امر را می‌توان مورد هدف قرار گرفتن پاسخ‌های خودکار مغز دانست که از کنترل آگاهانه شما خارج هستند. به بیان ساده‌ تر شما با انتخاب کنترل خشم با نوروفیدبک از یک مجموعه تمرینات مغزی بهره مند خواهید شد که می‌توانند الگوهای ناسالم شما را کنار زده و الگوهای سالم را جایگزین آن‌ها کنند. این امر به شما کمک می‌کند بهتر زندگی کنید و در ادامه از شرایط بهتری نیز بهره‌ مند شوید.

روش درمانی نوروفیدبک از شیوه متفاوت ‌تری برای کنترل خشم استفاده می‌کند. در این درمان می‌توانید احساس خشم خود را تغییر دهید و این گزینه بهتری نسبت به تلاش برای مدیریت خشم است. بر این ‌اساس با به‌ کارگیری نوروفیدبک می‌توان گام‌ های مؤثری را در راستای برطرف ساختن واکنش ‌های عاطفی همچون خشم و تحریک ‌پذیری عصبانیت برداشت و با افکار منفی و تنش‌های عضلانی مبارزه کرد.

تأثیر نوروفیدبک بر مغز برای مدیریت خشم

همانگونه که می‌دانید مغز دارای ساختار بسیار پیچیده‌ای است. به ‌واسطه واکنش ‌هایی که از مغز دریافت می‌شود،  می‌توان اتفاقاتی که در سراسر بدن انسان رخ می‌دهند را کنترل و مدیریت نمود. هنگام خشم فعالیت‌های مغز کاهش و یا افزایش می‌یابد و با استفاده از کنترل خشم با نوروفیدبک می‌توان این فعالیت ‌ها را در حالت تعادل قرارداد.

درمان پرخاشگری با نوروفیدبک

نوروفیدبک به تحریک سلول های عصبی مغز پرداخته و در حال حاضر از آن به ‌عنوان یک درمان کاملاً مؤثر و بی عارضه یاد می‌گردد. این روش طی سال‌های گذشته بسیار مورد توجه پزشکان قرار گرفته است؛ زیرا می‌تواند به مغز در راستای یادگیری مهارت‌های کنترل خشم کمک ‌های قابل ‌توجهی نماید. این روش تخصصی نیاز به دانش و مهارت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین توصیه داریم حتماً در انتخاب پزشک خود نهایت دقت عمل را به کار گیرید.

تاثیر نوروفیدبک بر پرخاشگری کودکان

از نوروفیدبک ILF می‌توان برای کنترل پرخاشگری کودکان نیز استفاده کرد. کنترل خشم با نوروفیدبک از جدیدترین روش‌های درمانی است که برای کودکان نیز کاربرد دارد. بر اساس تحقیقاتی که در راستای پرخاشگری کودکان صورت ‌گرفته ‌اند می‌توان گفت که کاهش فعالیت‌های امواج در قسمت پیشانی می‌تواند زمینه ‌ساز خشم کودکان و پرخاشگری آن‌ها شود. نوروفیدبک با قدرت فوق العاده بالا و توانایی بهبود عملکرد مغز، تاثیر بسیار چشمگیری در کنترل حشم و پرخاشگری کودکان دارد.

نوروفیدبک ILF بدون اینکه هیچ عارضه ای برای فرد ایجاد کند، در مدت زمان کوتاهی بهبود واکنش های مغز را نمایان خواهد کرد و والدین به راحتی می‌توانند موثر بودن این روش را مشاهده کنند. توجه داشته باشید که با مشاهده بهتر شدن علائم خشم کودک خود، جلسات درمانی را ناقص رها نکنید و برای اینکه بهبودی کامل و قطعی باشد، طول جلسات درمانی را تکمیل کنید. تمامی فعالیت های غیر ارادی کودک در کنار درمان خشم با نوروفیدبک نیز به سمت برطرف شدن رفته و نتایج قابل مشاهده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: درمان اختلال خواب با نوروفیدبک

سوالات متداول

نوروفیدبک چگونه به کنترل خشم کمک می‌کند؟

نوروفیدبک با آموزش آگاهانه و خودتنظیمی مغز، موجب می‌شود تا واکنش شما در زمان خشم متفاوت باشد و شرایط بهتری در این زمان داشته باشید. درواقع به راحتی موجب کنترل خشم خواهد شد.

فیدبک‌های مغز در نوروفیدبک به چه صورت ارائه می‌شوند؟

این فیدبک‌ها در غالب صوت و یا تصویر ارائه شده و راهکارهای مناسب را برای آموزش دوباره مغز در اختیار شما قرار می‌دهند.

آیا می‌توان نوروفیدبک پرخاشگری کودکان را درمان کرد؟

بله نوروفیدبک روشی جدید و عالی برای درمان پرخاشگری کودکان است که می‌تواند اثرات قابل ‌توجهی بر بهبود سریع‌تر آن‌ها داشته باشد.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *