ثبت نام رایگان وبینار

درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک

اختلال یادگیری

درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک

درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک یکی از موثرترین روش‌هایی به شمار می‌رود که می‌تواند به راحتی ناتوانی‌های یادگیری را درمان کند. افرادی که در آن‌ها ناتوانی در یادگیری و یا همان اختلالات یادگیری تشخیص داده شده است معمولاً زندگی بسیار چالش برانگیزی نسبت به دیگر افراد معمولی خواهند داشت. به عنوان مثال دانش آموزی که دچار این اختلال شده است با اضطراب و استرس ناشی از عدم آموختن مطالب در مدرسه رو به ‌رو می‌شود و در امتحانات خود عملکرد ضعیفی را نشان می‌دهد باعث می‌شود که بر روی کودکی، تحصیلات و حتی خانواده خود تأثیر بگذارد. در صورتی که کودک شما نیز یکی از آن دسته افرادی است که دچار این مشکل شده است، بهتر است نگران نباشید زیرا درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک ILF کار را برای شما راحت ‌تر کرده است. در ادامه قصد داریم شما را با درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با اختلال یادگیری

ممکن است برای شما این سؤال به وجود آید که اختلال یادگیری چیست؟ فردی را در نظر بگیرید که می‌تواند اطلاعات را به صورت کامل وارد مغز کند، اما مغز وی توانایی تجزیه و تحلیل این اطلاعات را ندارد. این امر باعث می‌شود که فرد در یادگیری مسائل متنوع با مشکلا‌ت زیادی مواجه شود. تفاوت افراد دارای مشکل اختلال یادگیری با افراد معمولی به این صورت است که مغز آن‌ها توانایی درک مسائل، تجزیه و تحلیل صحیح را ندارد. در نتیجه این مشکلات ناتوانی در یادگیری مسائل مختلف اجتماعی و فردی را همراه خواهد بود.

اختلالات یادگیری با نوروفیدبک

درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک

یکی از کاربردی‌ترین و جدیدترین روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن به سراغ آن درمان رفت، درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک می‌باشد. به این نکته توجه داشته باشید این مشکل همیشگی نخواهد بود، تنها کافی است که درمان و تشخیص آن را به موقع انجام دهید تا مهارت‌های کودک شما به اندازه کافی گسترش پیدا کند به گونه‌ ای که بتواند مانند دیگر افراد نرمال به زندگی طبیعی خود بازگردد.

درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک ILF یک تحول بسیار بزرگ به شمار می‌رود. در این صورت هیچ گونه درمان دیگری اعم از مصرف دارو، مکمل‌ها و دیگر روش‌های بهبود لازم نخواهد بود. درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک در کودکان و افرادی که مبتلا به این مشکل هستند در بسیاری از پژوهش‌ها و آزمایش‌ها ثابت شده است. در نتیجه شما می‌توانید با خیالی آسوده به سراغ درمان به موقع آن بروید.

نوروفیدبک چه تأثیری بر مشکلات یادگیری دارد؟

افرادی که دچار اختلال یادگیری هستند، سطوح بسیار بالایی از فعالیت آلفا و تتا را از خود نشان داده‌اند که این امر بر روی پیشرفت فعالیت‌های ذهنی آن‌ها صدمه جدی وارد می‌کند. درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک باعث می‌شود که آلفا و تتا در این افراد کاهش داشته باشد و در نتیجه بهبود مهارت‌های نوشتن، خواندن، ریاضیات و نقاشی در این افراد دیده شده است. این امر به خودی خود می‌توان باعث افزایش نمره IQ آن‌ها شود.

آیا واقعاً اختلال یادگیری با نوروفیدبک قابل درمان است؟

برای بسیاری از والدین داشتن اختلال یادگیری در کودک امری بسیار نگران کننده بشمار می‌رود اما امروزه دیگر نیازی به نگرانی نیست زیرا این اختلال با دستگاه نوروفیدبک به راحتی قابل درمان خواهد بود. درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک یکی از پیشرفته ‌ترین روش‌هایی است که می‌توان این بیماری را از بین برد و زندگی نرمالی را به این افراد هدیه داد. امروزه دانشمندان با پیشرفت‌هایی چشمگیری که در حوزه اعصاب نوروساینس داشته‌اند توانسته‌اند این روش را به وجود آورند که به راحتی بتواند مغز را از نو آموزش دهد و آن را برنامه ریزی کند.

درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک برخلاف دیگر روش‌های درمان اعم از دارو درمانی و… موقتی نخواهد بود و برای همیشه می‌توانید با این اختلال خداحافظی کنید. درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک ILF سبب میشود تا ذهن خود را بهبود بخشید و تناسبی در عملکرد مغز خود ایجاد کنید. به این نکته توجه داشته باشید این روش درمانی به خوبی می‌تواند چندین اختلال را به صورت هم زمان از بین ببرد و هیچ نوع عارضه‌ای در این راه به جای نگذارد.

نوروفیدبک برای بهبود اختلال یادگیری درمانی همیشگی محسوب می‌شود؟

پاسخ ساده است! بله این روش درمانی برای این نوع اختلال برخلاف دیگر روش‌های موجود یک روش دائمی به شمار می‌رود. نوروفیدبک در حقیقت به عنوان یک مهارت به مغز آموزش ‌های لازم را می‌دهد و موجب می‌شود تا در نهایت مغز بتواند خود بهترین تصمیم را اتخاذ کنداین روش درمانی نیز با پیشرفت‌هایی که به دست آورده است موجب بهبود عملکرد مغز در جهت برنامه ریزی ها شده و فرد را به زندگی نرمال خود می‌رساند.

شرکت بسامد تجهیز نواور

پروسه درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک ILF

به این نکته توجه داشته باشید امروزه استفاده از نوروفیدبک تنها در افرادی که دچار اختلال یادگیری شده‌اند مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه افرادی اعم از ورزشکاران، محققان، هنرمندان معروف و… برای آن که بتوانند عملکرد مغز خود را بالا ببرند به سراغ این روش مفید رفته ‌اند.

درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک ILF به این صورت خواهد بود که مرحله اول سنسورهای بسیار کوچکی بر روی سر فرد قرار داده می‌شود که به یک سیستم کامپیوتری مخصوص متصل شده است. این کامپیوتر امواجی که از مغز دریافت می‌کند را با دقت بالایی اندازه گیری می‌کند و به مغز در خصوص ایجاد الگوهای سالم‌تر و زمان بندی بهتر فرکانس های پایینی منتقل میکند. در حقیقت در این روند مغز الگوهای سالم ‌تری را ایجاد کرده و تناسب عملکرد مغز ایجاد می‌شود.

این امر ماندگاری طولانی مدت و یه اصطلاح دائمی خواهد داشت. طول درمان مورد نیاز برای درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک به فرد بستگی خواهد داشت. این روش درمانی بدون هیچ نوع دردی انجام خواهد داشت و در بسیاری از موارد کودک از این روش درمانی لذت بالایی می‌برد و به خوبی به آن پاسخ می‌دهد، زیرا برای کودکان این روش درمانی؛ مانند یک بازی ویدئویی با مغز تلقی می‌شود.

هزینه درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک

هزینه‌ای که شما برای درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک ILF باید پرداخت کنید متفاوت است زیرا عوامل مختلفی در این مسئله تاثیرگذار هستند. هر یک از این عوامل به خودی خود می‌توانند باعث کاهش و یا افزایش هزینه نهایی درمان شوند. مکان، نوع دستگاه، میزان وسعت اختلال، تعداد جلسات، جلسات مشاوره و …. از مواردی هستند که بر میزان هزینه اثرگذاری دارند.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *