ثبت نام رایگان وبینار

بالا بردن تمرکز با نوروفیدبک و درمان حواس پرتی

بالا بردن تمرکز با نوروفیدبک و درمان حواس پرتی

افزایش تمرکز با نوروفیدبک یکی از موارد نوین و جدیدی است که این دستگاه در آن کاملا موفق بوده است و تاکنون نتایج درمانی فوق العاده ای را در زمینه بالا بردن سطح تمرکز نوجوانان و جوانان و همچنین سایر رده های سنی رقم زده است. بسیاری از افراد به مشکل عدم تمرکز دچار بوده و در زندگی روزمره با مشکلات و چالش های فراوانی نیز در این راستا مواجه خواهند شد. ممکن است که شما هم با فرزند خود در حال صحبت هستید اما متوجه می‌شوید که وی هیچ تمرکزی بر روی صحبت های شما ندارد و اغلب موارد والدین از این ویژگی فرزند خود ناراحت می‌شوند و تلاش می‌کنند که این مسئله را رفع کنند. با ما همراه باشید تا با جدیدترین و موثرترین درمان قطعی برای افزایش تمرکز آشنا شوید.

چگونه نوروفیدبک باعث افزایش تمرکز می‌شود؟

طبق تحقیقات به عمل آمده و نتایج حاصل در زمینه پزشکی، تاثیر افزایش تمرکز با نوروفیدبک ILF به ثبت رسیده است. با استفاده از دستگاه نوروفیدبک و خود بهبودی مغز، حواس پرتی فرد به مرور زمان کاهش یافته و در مقابل فرد توانایی تمرکز بر روی مسائل را پیدا می‌کند. درواقع با استفاده از فرکانس های ناشی از این دستگاه، مغز آموزش می‌بیند که چگونه بر روی یک مسئله تمرکز کند و حواس خود را به طور کامل بر روی یک نقطه متمرکز کند. به طور کلی این دستگاه دارای بازخورد بسیار سریع در زمینه بهبود تمرکز است و توصیه می‌شود که برای اخذ نتیجه در مورد این مسئله از دستگاه نوروفیدبک ILF استفاده کنید.

بالا بردن تمرکز با نوروفیدبک

در جلسه افزایش تمرکز با نوروفیدبک چه می‌گذرد؟

برای استفاده از دستگاه نوروفیدبک به جهت افزایش تمرکز نیازی به استرس و نگرانی وجود ندارد. شما بر روی یک صندلی می‌نشینید و الکترودی را بر روی سر خود قرار می‌دهید. این الکترود ها در ابتدا امواج مغزی و نوع عملکرد مغز در شرایط مختلف مذکور را بررسی می‌کنند و اطلاعات لازم را به نوروفیدبک ILF منتقل می‌کنند. بر اساس اطلاعات دریافتی، پردازش انجام شده و فرکانس و امواج آرام به مغز منتقل گردیده و موجب می‌شود تا مغز دچار خودآموزی گردد و در شرایط مختلف بتواند بر روی مسائل متمرکز شود. با گذشت چندین جلسه، درمانجو خود متوجه بهبود این مشکل و تاثیر نوروفیدبک بر افزایش تمرکز و از بین بردن حواس پرتی و ذهن مشغولی خود خواهد شد.

روند درمانی افزایش تمرکز با نوروفیدبک

روند درمانی این مشکل به سه مرحله تقسیم می‌شود.

  • آموزش: در این مرحله ابتدایی، فرد آموزش می‌بیند که امواج مغزی خود را چگونه کنترل کند و بازخورد آن از طریق صفحه مانیتور با تصویر یا به فرم صوتی به بیمار و پزشک نشان داده می‌شود.
  • تمرین: در این مرحله، بیمار در هر جلسه با استفاده از نوروفیدبک ILF تلاش می‌کند تا در این زمینه پیشرفت کند و تمرین کند که امواج مغزی خود را در یک محدوده خاص کنترل کند.
  • ارزیابی: ارزیابی لازم در زمینه اینکه روش درمانی تا چه حد موثر واقع شده است، انجام می‌گیرد. در این مرحله فرد کامل متوجه می‌شود که تا چه مقدار افزایش تمرکز داشته و بهبود این مشکل چقدر خواهد بود.

تعداد جلسات درمانی برای افزایش تمرکز با نوروفیدبک چقدر است؟

تعداد جلسات برای بالا بردن تمرکز با نوروفیدبک معمولا حدود هفده الی سی جلسه است که مدت زمان هر یک حدود 30 دقیقه است. بعد از اتمام چندین جلسه اولیه خود بیمار متوجه بهبود وضعیت خود خواهد شد. اگر با عدم تمرکز به مرور زمان به مشکلات مرتبط با خواب شبانه نیز مواجه شوید و نیاز به درمان اختلال خواب با نوروفیدبک داشته باشید، ممکن است که طول جلسات به سی جلسه برسد.

بالا بردن تمرکز با نوروفیدبک تا چه زمانی ماندگار است؟

این نوع روش درمانی بسیار ماندگار است البته باید ذکر کرد که نمی‌توان یک زمان معین برای دوام آن ها بیان کرد اما در افراد با اختلال کم توجهی این روش بررسی شده و به تایید رسیده است که از ماندگارترین روش های درمانی است و درواقع دوام کلی آن به نلاش خود فرد نیز بستگی دارد.

آیا افزایش تمرکز با نوروفیدبک برای خردسالان مناسب است؟

این تکنیک درمانی هیچ محدودیت سنی ندارد و همه مبتلایان به مشکل عدم تمرکز می‎‌توانند از این روش استفاده کنند و از نتایج آن بهره مند شوند.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *